10.000 Baltacı
1.800 H. Atlı
250 Şahmerdan
Gibi bir ordu populasyonunuzu sonuna kadar dolduracaktır ve olabilecek en güçlü saldırı ordularından biridir.
Savunma için de,
8.000 Mızrak
10.000 Kılıç Ustası
Ya da,
6.000 Mızrak
2.000 Ağır Atlı
Çok iyi savunma köyleri örnekleridir. Ilk tip savunma köyü daha sağlamdır ama hantal bir ordudur. Ikinci tip savunma köyü manevra kabiliyeti üst düzeyde, her an diger köylerinize veya klan arkadaslarınıza yardıma hazır, fakat ilk tipe göre biraz daha zayıf bir savunma köyüdür.
Bu sizin oyun taktiginiz ile alakalıdır. Fakat her iki tip savunmadan da elinizde bulunması gerekir.
Bunun dışında unutmamak gerekir ki Şahmerdan ve Mancınık ta aslında güzel savunma elemanlarıdır. Gerektiğinde savunma ordusunun arasına 100 tane karıştırmak, savunma değerlerinizi oldukça olumlu etkileyecektir.
Yazı uzadı, en son sık yapılan bazı hatalardan bahsederek yazımı noktalıyorum.
Sık Yapılan Hatalar:
- Casus ile içersini görmeden saldırı yapmak.
Unutmayın ki gerçek hayatta hiç biriniz, dibini görmediği bir kuyuya iple inmeye cesaret edemez. O yüzden içini görmediğiniz bir köye de, içini görene kadar girmeyin.
- Saldırı köyünde savunma, savunma köyünde saldırı askeri üretmek.
Bu Matematik'ten sınıfta kalmaktır. Matematik'ten tam puan almış her oyuncu altında da yok olmaya muhtaçsınız demektir. Unutmayın bir Çiftlik Pastamız var ve biz bunu en etkili şekilde kullanmalıyız.
- Misyonerin yanında mızrak ya da kılıç göndermek ve/veya son misyoner saldırısında misyoner yanına savunma elemanları göndererek alacağınız köyde kalmasını sağlamak.
Her an o köyü almak isteyen başka biri size bir sürpriz yapabilir bu tip durumlarda. Bırakın dolu köyü, boş köy bile alınır iken misyonerin yanına mızrakçı/kılıç ustası konulmaz.
Ideali şudur:
Saldırı orduları önden girip içeriyi temizler, misyoner hemen 1dk. arkasından yanında 150-200 baltacı ile içeri girer. Eğer son saldırı ise bu, savunma orduları da "destek" olarak misyonerden hemen sonra içeri girer. Bunu oyun saatine bakıp biraz matematik hesabı ile kolayca yapabilirsiniz.
- Toplam sahip olduğunuz köylerin yarısını savunma köyü yapmamak.
Aslında bu durum tamamen oyun stratejinizle alakalı olsa da, klan'dan veya arkadaşlarınızdan hiçbir yardım gelmeyeceğini, veya geç geleceğini hesaba katarak kendi kendinize yetebilmelisiniz. Bunun şartı da köylerinizin yarısını savunma yarısını saldırı köyü yapmaktır. 10 köyünüz varsa ve bölgeler arası dağanıksa, 5 köyü savunma yapın ve hatta mümkünse yine bölgeler arası dağınık şekilde savunma köyleri kurun. Ki gerektiğinde hızlı yetişebilin.
- Uzak bir köyü tek msyoner ile almaya çalışmak.
Açık ve net söylüyorum. Misyoner mesafesi 5 saatten uzun hiçbir sahipli köyü tek başınıza ve tek misyoner ile alamazsınız. Bu bu kadar nettir. Oyunda illaki herkezin klan'ı herkezin arkadaşı var. Güçlü veya güçsüz mutlaka destek görecektir. Çünkü siz 5 saatlik bir mesafeye tek misyoner ile saldırı yapıyorsunuz. 5 saat git 5 saat gel, 5 saat bir daha git. Bu şekilde hesaplar iseniz koyu almanız 2 gün sürer. Ve 2 günde de, en basit gördüğünüz oyuncuya bile illaki destek gelecektir.
Bunun yerine yapılması gereken:
Yardım isteyin! Yakındaki bir klan arkadaşınızdan veya müttefikten misyoner desteği isteyin. Veya ben Red Kit tarzı çalışırım, yalnız kovboyum diyor iseniz en az 2, hatta 3 misyoner çıkarıp köyü tek başınıza alın.
- Moral faktörüne dikkat etmeden, yapacağınız savaşı önce similator'de yapmadan saldırmak.
Bu çok zeki öğrencilerin de düştüğü bir hatadır. Her işlemi kafadan yapmaya kalkışırlar. Fakat unutmayın ki en çok hatayı da onlar yaparlar. O yüzden üşenmeyin, şüpheye düştüğünüz en ufak durumda bir simulator'e basvurun. Yoksa acı sürprizlerle raporda karşılaşırsınız.